BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, December 25, 2010

Semasa aku berada di bukit tinggi..


DI BUKIT TINGGI ALOR STAQ KEDAH


Selame 3 hari 2 malam aku berada di sini…aku berasa seronok bila berada di sini…banyak jugak aku belajar bila aku berada di sini…makcik nor ialah mak kepada kak Alia ...semasa aku berada di rumah kak Alia…Mak beliau dan adik-adiknya melayan aku dengan baik…aku mengucapkan terima kasih banyak2 kerana telah melayan aku dengan baik sekali…insyllah kalau aku ade masa..aku akan datang sini lagi…tak lama lagi cuti sem hampir tamat…



ni lah activiti ain bila petang...menagkap ikan...



walaupon ikan ni kecik...tapi kenangan aku bila berada di sini..amat bermakna...


dalam baldi ni...ikan kecik...huhu..hasil tangkapan kami lerr..huhu....best dapat tangkat ikan...

Aku tiba rumah kak alia, jam 10 malam….mase mule2 aku sampai..seganlah jugak ..tapi dah lame2 seronok lah pulak… pada keesokkan harinya..aku ikot mereka pegi kenduri arwah di kepala batas.. bila tiba di kenduri arwah tu ..lepas abis acara membaca doa…kami semua di jemput makan…makanan boleh tahan..sedap jugak…agak mengah perot aku….selesai kami makan..kami pon pulang ke rumah..bila tiba malam pula…ada kenduri doa selamat di jitra…aku ikot jelah…bila kami tiba saja di rumah mak long kepada kak alia…besar jugak lah rumah tu..macam rumah banglo…selepas selesai acara baca doa…kami di jempot makan lagi..perrgghh…memang kenyang lah aku sehari ni makan jerr…dari pagi sampai ke malam…rezeki…Alhamdullah…

Kesesokkan Harinya...Awa2 pagi aku dah bangon...tolong su masak..


masa memask bersame2..hehee..ni lak kembar aku...muke kiteorang nak same...name dye su...umo pon same...hehhee...nampak ape su tengah wat??? masak laa..aku tolong su masak..huh...orang perempuan...ke mane lagi..ke dapo laa kan...masak mee goreng jerr..heheeh...




bila tiba petang...aku bermain dengan fatehah...

Ok lah..sampai di sini saje yang dapat aku cerite....hehehe.malas nak taip sebenarnyaa..tapi kenangan manis aku sahaja yang tahu..hehee..

OK TAMAT SUDAH!!!





0 comments: